E.ON Benelux produceert en levert elektriciteit, gas en warmte aan zowel particuliere klanten als aan de zakelijke markt. We kopen internationaal in en beschikken over een professionele verkooporganisatie. De onderneming is opgericht in 1941 en sinds 2000 onderdeel van E.ON Energie AG. De centrales van E.ON Benelux, met een totale capaciteit van 1.850 MW, staan opgesteld in de provincie Zuid-Holland, het economische hart van Nederland. E.ON heeft in Nederland circa 700 medewerkers.
Internationale kracht en lokale focus
E.ON levert concurrerende en betrouwbare diensten die onze particuliere en zakelijke klanten voordeel opleveren. Als geïntegreerde stroom- en gasleverancier is E.ON succesvol door internationale kracht te combineren met lokale focus en de beste interne en externe ideeën in praktijk te brengen. E.ON is een betrouwbare producent van energie tegen een concurrerende prijs. We spelen snel in op veranderende marktomstandigheden, zodat we onze klanten goede aanbiedingen kunnen doen. Veiligheid staat voorop in ons denken en onze werkomgeving wordt als open en stimulerend ervaren. We nemen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid door onder meer te investeren in duurzame energie en efficiënte installaties.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid
Als energieproducent is E.ON zich bewust van haar verantwoordelijkheid naar het milieu en de niet oneindige energiebronnen van onze aarde. Overal waar we actief zijn, willen we bijdragen aan verbetering van de leefkwaliteit. Veilige arbeidsomstandigheden ter bescherming van onze medewerkers, klanten en de buitenwereld zijn voor ons van groot belang. Openheid en goede samenwerking mogen zich niet beperken tot de eigen organisatie. E.ON onderstreept het belang van goede verhoudingen met externe relaties, zoals klanten, de media en omwonenden van productielocaties.
Klantgericht
Medewerkers van E.ON weten als geen ander wat klanten belangrijk vinden. Het gaat daarbij niet alleen om een scherpe prijs. Iedereen wil zeker zijn dat elektriciteit en gas zonder storingen worden geleverd en snel, vriendelijk en vakkundig worden geholpen bij vragen of problemen. Het is belangrijk dat een leverancier zich betrokken voelt bij de klant en zijn omgeving en eerlijk en open over producten en diensten informeert.
|