FRAXIN NATUURENERGIE
FRAXIN is afgeleid van Fraxinus. Fraxinus is de Latijnse naam
voor de boom Es. Volgens de oude Grieken dé levensboom. Zon
is leven, zonne-energie draagt bij aan het leven. Van Esch is de achternaam
van de eigenaar. Uit deze combinatie is de naam FRAXIN NATUURENERGIE ontstaan.
Doelstelling
De doelstelling is het vermarkten van zonne-energie, om zo bij
te dragen aan de ontwikkeling van, een in de toekomst algemeen gebruik
van, zonne-energie dat op haar beurt bijdraagt aan een schoner milieu.
Doelgroep
De doelgroep waar FRAXIN NATUURENERGIE zich op richt komt voort
uit een zeer specifiek marktsegment bestaande uit kleine en middelgrote
afnemers.
Onze klantenkring bestaat o.a. uit:
gemeenten; natuurbeschermingsorganisaties zoals Natuurmonumenten,
Staatsbosbeheer en Het Geldersch Landschap; (natuur)campings; Stichting
Behoud en Beheer historische buitenplaatsen; landgoed- en landhuiseigenaren;
Rijkswaterstaat; waterschappen; zuiveringschappen en recreatieschappen;
tuincentra; agrariërs, campermarkt en de pleziervaart (zeilboten).
Producten
FRAXIN NATUURENERGIE levert volledig uitgeruste zonne-energiesystemen
die door de afnemers zelf eenvoudig kunnen worden geïnstalleerd.
Zowel grote als kleine systemen, voorzien van standaard of amorfe (flexibele)
panelen, maken onderdeel uit van het aanbod. In onze winkel kunt u onze
diverse producten aantreffen. De winkel bestaat uit drie afdelingen: netgeschakelde
systemen, autonome systemen en kleine huishoudelijke producten. Wij zijn
leverancier van o.a. SHELL, FEE, PHAESUN, ATERSA, DSM, BP-SOLAREX en UNI
SOLAR.
Deskundigheid
Een verantwoorde aanpak vereist goed inzicht in de diverse soorten van
technologie, kennis van mogelijke toepassingen en de toekomstig gebruiker
van het systeem. Wij streven de combinatie na van deze specifieke deskundigheid.
Bewustwording
FRAXIN NATUURENERGIE stelt zich tot doel bij te dragen aan het bewustwordingsproces
voor schone energie.
Daarom zal FRAXIN NATUURENERGIE voor het algemeen belang de overheid en
energiebedrijven blijven adviseren over de praktijksituatie, de toekomstige
technische ontwikkelingen, de potentiële behoefte en de
noodzaak van zonne-energie.
Zonne-energie duur?
Interviews hebben ons geleerd dat men de hoge prijs voor zonnepanelen
onder meer als een drempel tot aanschaf ervaart. Het bekende kip en het
ei verhaal: Door weinig afzet hoge productiekosten en door hoge productiekosten
weinig afzet. De interviews hebben ons ook geleerd dat men niet weet waar
men terecht kan voor informatie en verkoop. Men wil eigenlijk wel maar
men kan niet. Volgens ons komt dit doordat er een kloof bestaat tussen
de detailhandel en de klant. Eigenlijk kan de doelgroep als homogeen worden
gezien maar door de versnipperde verspreiding en diversiteit van achtergronden
van de klanten, is zij in de praktijk juist uiterst heterogeen en dus
moeilijk te bereiken. Dit is voor veel bedrijven een probleem. Daarnaast
zijn er nog weinig bedrijven gespecialiseerd in zonne-energie.
In deze context hebben wij echter het voordeel een gespecialiseerd bedrijf
te zijn dat beschikt over een bestaand netwerk dat als ingang kan dienen
tot die heterogene markt. Hierdoor kunnen wij deze markt toch als homogeen
geheel benaderen. Marketing-technisch een groot voordeel waardoor wij
onze producten tegen een scherpe prijs kunnen aanbieden.
|