De mobiliteit bevorderen.
De missie van Michelin is: bijdragen aan de vooruitgang van de mobiliteit
van mensen en van goederen door de vrijheid, veiligheid, efficiëntie
en het plezier van het reizen te bevorderen.
Overal ter wereld is bewegingsvrijheid van personen,
goederen en diensten nodig voor ontwikkeling. Tegelijk met de uitbreiding
van het wegtransport en van het wagenpark, gaat de kwaliteit van de mobiliteit
vooruit. Dat biedt de Michelin-groep mogelijkheden tot groei en nieuwe
prestaties. Er komen niet alleen meer auto’s, maar de auto’s
van de toekomst zijn ook veel veiliger, er is meer interactie met de chauffeur
en ze ontzien het milieu beter.
Michelin wil een referentie blijven in de bandenbranche:
- door haar innovatievermogen
- door de prestaties van haar goederen en diensten
- door de kracht van haar merken
- door de kwaliteit van haar resultaten
- door haar bijdrage aan duurzame ontwikkeling
- door de ontwikkeling van nieuwe diensten.
Door de mobiliteit te bevorderen draagt Michelin bij tot meer veiligheid,
betere prestaties en meer rijplezier.
Challenge Bibendum
In 1998 organiseerde Michelin voor het eerst de Challenge Bibendum. Het
internationale evenement is een gezamenlijke inspanning van alle spelers
uit de autowereld – autoconstructeurs, technische partners, energieleveranciers,
onderzoekscentra – om politieke en economische beslissers en opinieleiders
objectieve informatie te verschaffen over de laatste technologische ontwikkelingen
die :
• het energieverbruik van voertuigen verminderen,
• de energievoorziening van wegtransport veilig stellen,
• de uitstoot van CO² reduceren,
• de lokale vervuiling verminderen,
• de geluidsoverlast doen afnemen,
• het aantal verkeersongelukken naar beneden brengen,
• de verkeersdoorstroming verbeteren,
• een betere afstemming tussen voertuigen en het uiteindelijke gebruik
bewerkstelligen.
… terwijl het plezier en de individuele vrijheid
van mobiliteit behouden blijft.
www.challengebibendum.com
|